Tibi atya a pólókon

2015.03.11 11:14
Szerintem nincsen ember az országban, aki ne ismerné Tibi atyát, a népszerű alkoholista figuráját a Facebookról. Minden nap segít minket "bölcs" tanácsaival. De hogyan is született meg Tibi atya figurája, és hogyan került fel jellegzetes képe a pólókra? 
 
„ 2013-ban keresték meg az atya ministránsait (így hívják magukat az inkognítóban alkotó szerkesztők), hogy csináljanak pólókat, amiket Tibi atya logójával értékesítenének. Ezt végül nagyon kezdő módon készítették el, valójában egy turkáló szintű üzlet volt, ami 10 hónap után minimális haszonnal véget is ért” – mondja a Humbák Művek Kft. ügyvezetője. Tavaly év elején aztán volt egy másik megkeresésük, ezúttal már egy kocsma nyitása is szóba került, de miután kiderült, hogy ez komolyabb anyagi áldozattal járna, mint azt elsőre gondolták, visszatértek az online értékesítéshez, azonban ezúttal már nem annyira pólóban, mint borban gondolkodtak. Áprilisban családi segítséggel bejegyezték a Humbák Művek Kft.-t, és tárgyalásokba kezdtek több borásszal is. Párhuzamosan megkezdődött a marketing tevékenység is, ami baráti, és partneri alapon működött:. „Borfesztiváloktól kaptunk meghívásokat, például Szlovákiából, ahol mint médiapartner szerepeltünk, ugyanis a szervezők számára sokkal jobban megérte az akkoriban 200 ezer lájkot begyűjtő oldalunkon hirdetni, mint mondjuk a rádióban, hiszen a mi felületünkön egyből célközönséget ért az üzenet.”
 
Az első pólók megjelenése
 
A fesztivál nem csak az új bormárka megismertetésében segített, de kiderült, hogy igencsak fel tudja pörgetni az eladásokat is. Ugyanis az a tény, hogy Tibi atyát az ország közel 6 százaléka lájkolja a Facebookon, az komoly reklámértékkel bírt a fesztiválszervezők szemében is, így a legtöbb helyen tulajdonképpen nemcsak vendéglátó-ipari egységként voltak jelen, de médiapartnerként is. „Az Egyetemisták és Főiskolások Országos Találkozójára (EFOTT) pedig elkészült a „Tibi fckn atya” feliratú kollekció is” – mesél lelkesen Tóth a pólókról, amikből 2-300 darabot sikerült eladniuk néhány nap alatt. Később ilyen pólóban lépett fel a Showder Klubból indult, ma a Dumaszínházban jeleskedő Dombóvári István, humorista is.
 
Először korszerűtlen, és hiányos volt a cég , de a Humbák Művek Kft. megalakulásával és a kereslet megugrásával beruháztak a kellő felszerelésre: „Pultot, borgépet, online kasszát, nitrogéntartályokat kellett vennünk, így ha a szállítást nem is számítjuk, egymilliós befektetés volt, hogy egyáltalán fesztiválképesek legyünk. De ebben persze nincs benne a négy alkalmazott bére, a szállítás költsége, a helypénz, tehát egy nagyobb fesztiválon való részvétel durván még egymilliós befektetést igényel" – számolgat Tóth, aki hozzáteszi, hogy nagyot lehet bukni, ha például nem a megfelelő helyre kerül a sátor.
 
„EFOTT-on például a gasztrofaluba kerültünk, ami nemcsak nekünk nem volt a legideálisabb, de a többi borászatnak sem, akik elől elszívtuk az érdeklődőket. EFOTT-ra nem azért megy az ember, hogy talpas pohárból kóstolgassa a borokat” – jegyzi meg a Humbák Művek ügyvezetője, aki tisztában van vele, hogy nyilvánvalóan a Tibi atya brand vonzza be a fogyasztókat, ugyanakkor emlékeztet: „rossz bort csak egyszer lehet eladni, a mi koncepciónk azonban a visszatérő vendégekre alapszik”.
 
„Megittuk már a pertut egy-két emberrel”
 
A forgalom szempontjából is pörgős nyári fesztiválszezon után, ma már országszerte több helyen is kapható a PET-palackos Tibi atya bor, szeptemberben pedig megjelent egy befektető is, így elkezdődhetett egy kocsma nyitásának előkészülete is. „A hely szempontjából a lokalizáció elég fontos volt, meg persze a tőke, mert saját pénzünkből legfeljebb Pesterzsébeten tudtunk volna nyitni egy presszót” – ismeri el Tóth, hogy több tízmilliós tőkeinjekció kellett ahhoz, hogy megnyithatott a Fröccskocsma. A Tibi atya megszületésért felelős ötletemberek most mint marketingesek kapják a fizetésüket tevékenységükért, de ők tervezték a hely belső dizájnját is. A kocsmában Tóth elmondása szerint heti ezer liter bor elcsordogál, így a forgalomra sem panaszkodnak, amellett szeptember óta a pólókból is befolyt néhány millió forint.
 
forrás: hvg.hu
 

Elérhetőség

Pólóközpont Alfa Kőérberki Office, 1112 Budapest, Repülőtéri út 2. IV. em. +36-20-388-7010 info@polokozpont.hu